Moederdag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jos Pronk - WaarBenJij.nu Moederdag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jos Pronk - WaarBenJij.nu

Moederdag

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 Mei 2008 | Spanje, Madrid

Gedurende mijn reis heb ik wekelijks via de bloemenman uit de straat en met hulp van buurtbewoners Els elke week een bos bloemen laten bezorgen die in mijn ogen vergezeld ging van een passende tekst. Dit jaar had ik gekozen voor teksten uit de "Loesje"serie. Omdat ik er vanuit ging niet voor Pinksteren en dus ook niet voor Moederdag thuis te zijn had ik ook voor die gelegenheid, net als 2 jaar geleden, geregeld dat er een moederdagontbijt zou worden bezorgd met een bijpassende kaart. In dit geval de kaart: "Moeders zijn onbetaalbaar". Hoewel ik weet dat Els geen betekenis aan moederdag hecht doen we toch soms wel wat als we iets speciaals weten. Zo ook in dit geval. Uiteindelijk kwam ik dus toch voor Pinksteren thuis en had via SMS contact met Reinoud geregeld dat er een ontbijt voor 2 zou komen. Het vervolg laat zich raden en wil ik jullie niet onthouden mede om de ook opgenomen reactie van de directeur van het bedrijf "Ontbijtservice". Zo zie je hoe een positieve insteek soms heel positieve en onverwachte reacties geeft. Hopelijk is die positieve insteek ontstaan tijdens de wandeling en blijkt het een virus!!! Wat ons betreft verdient dit bedrijf een "warme douche" (uit het programma Radar). Nu onze correspondentie:

Ontbijtservice,
t.a.v. T.H.J. Kiem, directeur
Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam

Betreft: Moederdagontbijt 11 mei 2008

Amstelveen, 12 mei 2008

Geachte heer, mevrouw,

Afgelopen zondag werden mijn echtgenote in ik om 06.30 uur wreed uit onze slaap gewekt door de huisbel. De desbetreffende persoon meldde zich met de mededeling dat hij 2 dozen had met een moederdag-ontbijt. Waarop mijn vrouw nog zei: Oh, wat een verrassing!!! Doelend op het ontbijt en het tijdstip. Nadat wij geprobeerd hadden de slaap weer te vatten zijn wij uiteindelijk maar om 08.00 uur aan het, overigens voortreffelijke, ontbijt gegaan.
Uiteraard vroeg mijn vrouw mij om enige toelichting.
Ik vertelde haar dat ik tijdens mijn 1000 km lange voettocht van Sevilla naar Santiago de Compostella (Spanje) dacht dat het waarschijnlijk leuk was als ik dat weekend thuis kwam er op die zondag een moederdagontbijt zou zijn. Zelf kon ik daar niet voor zorgen en heb mijn zoon R.C. Pronk gevraagd dit te regelen. Via SMS gaat dat tegenwoordig gelukkig heel goed.
Onze correspondentie ging als volgt:
07/05. ik vraag hem het moederdagontbijt voor 2 pers. te regelen. Vervolgens antwoord ik op zijn vraag: hoe laat? 08.00 uur.
08/05. Mijn zoon bericht me dat ontbijt is geregeld en wordt gebracht tussen 07.00 en 09.00 uur. Ik geef hem als reactie dat het zeker niet lukte om 08.00 uur en krijg als antwoord:
moederdagontbijt kan alleen met 2 uur speling maar ze proberen 08.00 uur.
U kunt begrijpen dat ik dan denk dat daar rekening mee wordt gehouden en men niet om klokslag 07.00 uur bij ons op de stoep zou staan. Laat staan om 06.30 uur!!!!

Ik acht dit een klacht waard. Het gaat om een buitengewoon tijdstip waarop geleverd wordt en ook buiten de afgesproken tijdstippen. Afgezien van mijn geste was mijn vrouw toch gepikeerd over het feit dat ze in haar vrije weekend nog vroeger gewekt werd dan normaal en er dus ontbeten zou moeten worden op een tijdstip dat buiten elk, voor ons, normaal tijdstip ligt.
Voor mij was dit een extra domper op de vreugde omdat ik mijn echtgenote wenste te verrassen na afwezigheid van 5 weken. Ik had mij echter een andere verrassing voorgesteld dan een “wake-up” call van “ontbijtservice”.
Uw reactie in deze zie ik met bijzondere belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

J. Pronk

Het antwoord luidde als volgt:

Van: "ontbijtservice"
Aan: "Jos Pronk"
Onderwerp: Re:Klacht
Datum: dinsdag 13 mei 2008 12:19

beste Mijnheer Pronk,
Wij hebben echt van uw brief ( verhaal ) genoten , jammer dat u ons te weinig over de tocht heeft verteld.
dit reken ik niet als een klacht,maar voor ons is dit verhaal een mooie afsluiting van ons succesvolle Moederdag.
daarom willen wij u, maar vooral uw vrouw een kado-bon ten waarde van twee champagne ontbijt aanbieden.
hopend dat u dit accepteert.
met vriendelijke groeten,
T.H.J. Kiem
( ontbijtserviceOntbijt-je ?! )

Een ieder zal begrijpen toen de directeur mij persoonlijk belde dat ik zijn aanbod in dank aanvaard heb.

Een fantastische afsluiting toch van een fantastische tocht.



  • 14 Mei 2008 - 08:19

    Tom:

    Een paar dagen weggeweest naar de Achterhoek en je bent er al weer met als toetje een echt Jos verhaal over het moederdagontbijt. Jos m'n petje af. Ik hoop binnenkort jullie weer wat uitgebreider te spreken.

  • 14 Mei 2008 - 14:56

    Tom Blom:

    ontbijt nog met champagne ook - je bent echt een geluksvogel Jos
    goed je weer gezien te hebben

    Tommy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Jos

Wandeling Camino del Norte

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 149991

Voorgaande reizen:

21 Mei 2007 - 23 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: